Bu Blogda Ara

15 Nisan 2013 Pazartesi

..Çay Sen Nelere Kadirsin..

Merhabalar..
Geçen okulda yürürken gördüğüm bir posterden etkilendim ve bununla alakalı bir konu hakkında bahsetmek istiyorum sizlere..
Eski iki dost:Çay ve esnaf

Başlığı bu şekilde olan bu yazı beni etkiledi haliyle.Çay tiryakisi olmasamda çayın olduğu her ortamın sıcak gelmesi ve çayın hayatımda önemli etkide bulunması belki de etkileme sebeplerinin başında geliyordur.Çay dediğimiz içecek hakkında pek çok teorik bilgi vs. vardır elbet ama önemli olan çayın bizlerin içimizde oluşturduğu o sıcak etkidir bence.

Çay yalnızlıkta da vardır kalabalıktada.Her ne kadar Ahmet mümtaz abiden gördüğüm kadarıyla olsa da Aşk yalnızların müşkülüdür sürülerde aşk olmaz lafı çay için biraz değiştirilebilir sanırım.Çay yalnızlarında sürülerinde müşkülüdür :) Kendine has kokusu ve özellikleri ile milli içecek sınıfına girebilecek olan bu güzellik bizim içimizi ısıtan özelliğiyle bizleri birbirimize bağlıyor adeta..

İşte o özelliklerinden birkaçı :
İnce belli bardakta içilmesi makbüldür ama demini kişiye göre ayarlamak gerekir..
Herşeyle güzel gidebilir ama Peynir ekmekle de nefis olur haa ..
Muhabbetin demini aldırır.Çaysız yapılan sohbetlerin hiçbir tadının olmadığı malumunuzdur.
Bozkırların kokusunu içeren belki de tek içecektir yani bizden biridir çay..
Pek çok şaire veya söz yazarına ilham kaynağı olmuştur..
Sıcak içilmelidir..Yer yer niye sıcak içiniz yazmıyor diye düşünmüyor değilim..
Yaklaşık 5000 yıllık bir geçmişi vardır nerden baksanız soy ağacınızın bir bölümü görmüştür onu..

Dedim ya şairlerimiz veya söz yazarlarımızda kullandılar Çayı ilham kaynağı olarak ..Onlara da değinmeden olmaz şimdi ..

" 've oturdu mu bir masaya
hakkını verir çay içmenin..'
| Cahit Zarifoğlu

'iki çay söylemiştik orda biri açık
keşke yalnız bunun için sevseydim seni..'
| Cemal Süreya

''çaycı, getir, ilâç kokulu çaydan!
dakika düşelim, senelik paydan!..'
| Necib Fâzıl Kısakürek

'ama bu kente gelirsen unutma beni ara,
sana bir çay ve temiz yaralar ısmarlarım..'
| Osman Konuk

'hadi iç de çay koyayım..'
| Âh Muhsin Ünlü

'seni çay içerken izlemek,
seni çay doldururken,
seni demlerken çayı,
kimseler inanmasa da düpedüz sevap..'
| Alper Gencer 

'çay henüz her şey bitmedi demektir..'
| Cezmi Ersöz

'çay içmeye gidenler vardı akşamüstü, parklara gidenler de
duruma uymak kısaltıyordu günlerini artamayan eksilmeyen bir hüzünle..'
| Turgut Uyar

'her gülümseyişin de tüm ülkeye çay ısmarlayayım,
seninleyken bir yudum çay zenginleştirilmiş uranyum gibi enerji veriyor bana..'
| Murat Menteş

'bütün gün kahvede oturdum yedek kulübesinde
ve bir kardeşim saf dışı kalsın diye çay söyledim kahveden..'
| İbrahim Tenekeci

'aşkınla demlenmiş sıcak bir çay içmeliyim.
küfürler saçıp etrafa,belalara bulaştırmalıyım ağrılı başımı.
yokluğuna alışmamalıyım..'
| Tarık Tufan

'bir çay bardağını başka başka tutan ellerin becerikliliği mı?
görülmediği gibi
ama var mıydı sanki görülmek isteyen
var mıydı bir şeyler bekleyen yüreğimin eskittiklerinden..'
| Edip Cansever

'çay içiyoruz
mutlu bir sessizlik içinde..'
| Cevat Çapan

'yazsam okusam, okusam yazsam
biri devamlı çay verse bana..'
| Ömer Lütfi Mete

'adamlar bana çay verdi çay! ya çay veren adam hiç kötü olur mu?'
| Leyla ile Mecnun - İsmail Abi

'çay böyle başarısız erkek gibi bişey..'
| Beş Şehir - Kedi "



Çay; yoksulların, şairlerin ve yalnızların resmi içeceğidir. Ona öyle alelade bir içecek muamelesi yapamayız. Ona sıradan bir içecek gibi davranamayız.O yüzden diyorum ki haydi bir Çay koyalımda hep beraber içelim şöyle ince belli bardakta demli demli ...

Son söz olarak çayla ilgili en sevdiğim 2 sözüde paylaşmak istiyorum ..

Sonra belki çay içeriz. Şansımız varsa yağmur da yağar. Damlalara huzur yüklemece oynarız. Güzel şeyler olur belki. Sen gel bence.


Ve bir bardak demli çayın, insanın yüreğini ısıtan şefkatine sığınıp, susalım.

Hadi eyvallah..Öperler..




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder