Bu Blogda Ara

2 Mayıs 2013 Perşembe

Abi şurdan 2 öğrenci uzatır mısın?


                
Abi şurdan iki öğrenci uzatır mısın?
                Geçen dolmuşta gidiyorum .. Arkadan yaşlı bir amca para uzattı şöföre uzatmam için.. Aldım parayı bende amcaya sordum kaç kişi alayım ve neresi diye.. Buraya kadar her şey normal gidiyordu.. O esnada Türk milletinin birbirini kandırma konusunda uzmanlık aldığını farkettim.. O yaşlı amca "Evladım bir öğrenci uzatır mısın ?" dedi.. Durumu olmayanları anlarım onlara zerre lafım yok yani onlar için sözüm meclisten dışarı dostlar.. Ama böyle olunca durum kıl oluyorum tabi ki..
                Bunları Türk milletinin hepsine mal etmek de yanlış aslında.. Çünkü aramızda var böyleleri ama hepimiz öyle değiliz.. Aslında tek olay da bu değil yani.. Misalen bakkala veya markete girdiniz.. Alışverişi bitirdiniz parayı ödüyorsunuz .. Hiç 5 kuruş ( eski deyimiyle elli bin) alanı gördünüz mü ben görmedim henüz.. Onun yerine markalaşma yolunda 5 kuruş yerine geçen sakızlar var .. Bakkallar bozuk para vermemek amaçlı o paraları ne kabul ediyorlar ne alıyorlar..
                Veya başka bir uyuz olduğum nokta da süpermarket gibi yerlerde .. Gider alınacak olanları alırsınız alışverişi yaparsınız o esnada alacaklarınızın fiyatlarını bi incelerseniz göreceğiniz manzara şudur : 9.90 19.90 29.90 ... Ben böyle durumlarda inat gibi de olsa o 10 kuruşu alıyorum .. O paraya ihtiyacım olduğundan falan değil maksat onların tuzağına düşmemek .. Yapmazsak eğer bunu  onların oyununa gelmiş oluyoruz her ne kadar vergi ayağına yapıyo olsalarda..
                Son bir takıldığım nokta da "Ne alırsan x liracılar" .. Bunlar 1 tl ile başladı şu ara 3,5 liracılar falan da çıktı .. Arkadaş anlamıyorum ki maksadınızı .. Satacaksan adam gibi fiyatına göre sat .. 5 liraysa fiyatı 6 lira de hem müşteriye pazarlık payı ver hem de Peygamber efendimizin sünnetini gerçekleştir .. Hele bazıları var dükkanın adı ne alırsan 1 tl bi giriyon dükkana 20 tl ye kadar fiyatlar var..
                Gelelim bu yazını ana temasına ve son sözüne .. ( Lan bu da toplumsal mesaj gibi oluyo her yazının sonunda ) Milleti kandırabilirsiniz ama yukardakini asla.. Anlayan anlamıştır demek istediğimi..
Hadi Eyvallah..Öperler..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder